Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Özel Okullar Dijitali Henüz Keşfedemedi
#1
Yıl sonu demek yeni bütçe planlarının gündemde olması demek. Sektöre hizmet eden bizim gibi kurumların en sevdiği süreçler... Smile
Özel okulların dijital reklam bütçeleri üzerine konuşalım istiyorum biraz. Paylaşacaklarım yeni sezon planlarınız üzerinde belki etkili olabilir.

İlk önce bir tespitle başlayalım; özel okullar ne yazık ki halen dijitalin gücünü keşfedebilmiş değiller. Evet istisnalar var, fakat onlarda kaideleri bozacak cinsten değil.

İkinci olarak, dijitalin gücünü, radyo, tv, billboard v.s reklamları ile kıyaslamadığımızı söylemeliyim. Her mecranın kendine göre getirisi ve yararları var.

Peki o zaman dijitali güçlü kılan şey ne? Tabi ki ölçümlenebilir olması! Tabi ki raporlanabilir olması! Ve tabi ki yeniden pazarlamaya elverişli olması!

DİJİTAL REKLAMI BÜTÇEYE DAHİL EDELİM

Dijitali görmezden gelen ve getirilerine inanmayan özel okulun, öğrencilerine dijital üzerine nasıl bir bilgi aktarımı sağlayacağı benim için gerçekten bir merak konusu.

7 gün 24 saat dijitalde olan bir kitle var karşımızda. Her an elinde cep telefonu olan milyonlarca insan. Her anını sosyal medyada geçiren, gece yatmadan önce sosyal medya hesaplarını kontrol eden, sabah uyandığında eli ilk olarak telefonuna, tabletine giden, ofisinde interneti her daim açık olan, evinde bir internet bağlantısı olan milyonlar.

Bu kitleyi görmezden gelerek oluşturulabilecek bir reklam stratejisi ne kadar başarılı olabilir?
Amacımız hedef kitleye ulaşmaksa ilk iş olarak karşımızda duran kitleyi önemsemekle işe başlayabiliriz. Bunun yolu da dijital hedefleri reklam bütçelerimize hakkıyla dahil etmek...

DİJİTALDE MECRALAR

Dijital reklamlar denilince akla ilk gelenler, Facebook reklamları ve Google AdWords reklamları. Oysa gerçek bambaşka. Evet Facebook ve Google bu pastanın en büyük dilimlerine sahip iki mecra. Fakat karşımızda bu mecranın dışında doğrudan hedeflemeler yapılabilecek geniş bir saha var.
Google çerçevesinde belirtilecek bir başka husus, Google’ın sadece arama ağından ibaret olmadığı gerçeği. Doğru hedeflemeler ile optimize edilecek, görüntülü reklam ağı asla ihmal edilmemeli.
Facebook ise, reklam kampanyalarınızın etkili bir sunumla organik paylaşımlara dönüşebileceği bir mecra.

Facebook’da en önemli hedeflerden biri reklam kampanyamızı organik paylaşıma nasıl çevirebiliriz sorusu olmalı ki, bütçe minimize, verim maksimum olabilsin. Eğitim gibi sürekli olan bir sektörde bu soruya verilecek yeterince çok cevap var değil mi?

Facebook’da reklam veren özel okulların yaptığı en büyük hata bana göre, Facebook’a özgü olabilecek reklam kampanyalarında Instagram’ı da hedeflemeleri. Instagram kitlesi farklı bir kitle, Facebook kitlesi farklı. Instagram için kesinlikle farklı modeller geliştirilmeli, farklı sunumlar yapılmalı.

AdWords ve Facebook dışında sektörün yeni sayılabilecek oyuncusu Twitter! Biraz bütçeleri diğer iki mecraya göre fazla. Tecrübe sahibi kurum sayısı az. Fakat bunun yanında büyük bir kitle Twitter’da. O halde yapılacak şey belli. Twitter’da var olmak. Dönüşümleri takip etmek, ve ona göre bütçe planında en uygun yerde konumlandırmak.

Bu sosyal mecraların dışında, özellikle ebeveynlerin varlık gösterdiği eğitim bloglarında, haber sitelerinde, hedef kitle odaklı mobil uygulamalarda, özel okul arama platformlarında varlık göstermek önemli.

Bu mecralar ile farklı çalışma modelleri de geliştirebilmek mümkün. İçerik üretim modelleri olan mecralarda sadece banner ve gösterim modelleri dışında içerik bazlı sponsor olarak da yer alabilmek mümkün.

Haber siteleri için de ayrı bir paragraf yazmak gerek diye düşünüyorum. Etki gücü olan sitelerde yer almanız marka bilinirliği açısından büyük ivme kazandıracak, geri dönüşüm açısından gözle görülür bir etkiye sebep olacaktır.

ÖLÇÜMLEME – RAPORLAMA

Dijital mecranın en önemli artısı ölçümlenebilir olması demiştik. Dijitalde varlık gösterdiğiniz alanlar neresi olursa olsun ölçümleyebilirsiniz. Kendi ölçümleme imkanlarını sunmayan platformlar için de, google analytics aracılığı ile veya sistem tarafınızda yapacağınız mini eklentilerle mecraların getirilerini ölçümleyebilirsiniz.

Aldığınız dönüşümler ve raporlar bir sonraki periyodda reklam planlamalarınız için yol gösterici olacaktır.


bilgi için: info@monolog.com.tr
0212 451 04 55
Ara
Cevapla



Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi


Kolejiniseç ve Forumları birMONOLOGhizmetidir. Bilgi ve iletişim için: 0850 840 1 555